دسته بندی ها
آخرین مطالب
-
پیگیری ثبت نام خودرو فرسوده با کد رهگیری
یکشنبه 2646/03/08 -
اغاز ثبت نام جایگزینی خودروهای فرسوده شرکت سایپا
پنج شنبه 2646/03/05
نمایش جزئیات
دانشنامه خودروهای فرسوده
چکیده خبر
قوانین اسقاط خودرو
خودروهای فرسوده مانند آدمآهنیهای خطرناکی هستند که نفس شهرها را میگیرند و با پاگذاشتن روی راه تنفسشان، شهرها را آلوده و کثیف میکنند. بالابودن مصرف سوخت خودروهای قدیمی و میزان بالای تولید آلودگیشان برای هر شهری خطرناک و هزینهزاست. برای همین دولتها در تلاشاند که پای این خودروها را از جادههای شهری و بینشهری بیرون بکشند و آنها را اسقاط کنند. اما شرایط اسقاط خودروهای فرسوده در کشور چیست؟
اصلا چه خودروهایی فرسوده محسوب میشوند؟
مدارک لازم برای اسقاطکردن آنها چیست و آیا طرحی برای تعویضشان وجود دارد؟
با ما همراه باشید تا از همه اینها برایتان بگوییم.
سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت سازمان راهداری با اشاره به تحویل ۲ ماهه خودروهای جایگزین خودروهای فرسوده، جزئیات سن فرسودگی خودروهای فرسوده را تشریح کرد.
علیرضا احمدی با اشاره به اختصاص سهمیه ۲۰ درصدی فروش تولید خودروسازان داخلی به مالکان خودروهای فرسوده، اظهار کرد: معیار فرسوده بودن یک خودرو بر اساس آییننامه خارج کردن خودروهای فرسوده و قانون هوای پاک مرز سن فرسودگی است.
وی توضیح داد: این سن برای خودروهای مختلف، متفاوت است. مطابق ماده ۲ آئیننامه ماده ۸ قانون هوای پاک سن فرسودگی برای خودروهای شخصی (سواری و سواری کار) ۱۵ سال است.
وی ادامه داد: سن فرسودگی برای خودروهای عمومی بنزینی و دوگانهسوز ۸ سال، خودروهای عمومی پایهگازسوز ۱۰ سال، خودروهای عمومی برقی ۱۴ سال، وانت پایه گازسوز ۱۴ سال، بنزینی دوگانهسوز دیزلی ۱۳ سال، اتوبوس درونشهری دیزلی ۸ سال، اتوبوس پایه گازسوز ۱۰ سال، اتوبوس درونشهری برقی (بازسازی شده) ۲۰ سال، مینی بوس و میدل باس درونشهری و برون شهری دیزلی ۸ سال و پایهگاز ۱۰ سال و برای برقی بازسازی شده ۲۰ سال در نظر گرفته شده است.
سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت سازمان راهداری و حملونقل جادهای اضافه کرد: سن فرسودگی اتوبوس برونشهری ۱۰ سال، کشنده، کامیون و کامیونت ۱۶ سال، موتورسیکلت بنزینی کابراتوری ۵ سال، انژکتوری ۶ سال و موتورسیکلت برقی ۱۲ سال است. برای سواریهای دولتی سن فرسودگی ۱۳ سال است.
ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید